Bara Christiné

Alla inlägg under december 2017

Av Christiné - 18 december 2017 22:01

Som barn bestämde jag mig snbbt att jag ej skulle bli som mina syrror,

Jag skulle inte vara mammas och pappas lilla ängel,

Jag skulle bli deras värsta mardröm.

 

Tro mig jag blev nog deras värsta mardröm,

Jag fick som 9 åring självmordstankar,

Skrev i alla mina block att jag ville ha hjälp att dö,

Gick till kuratorn,

Vad hjälpte det?

Jag fick utbrott hemma men i skolan var jag lugn.

Rymde från skolan som 10 åring,

Skulle till göteborg för att göra Magnus Carlsson hetro,

Vi kom inte ens till göteborg och hade nog inte fått honom hetro heller.

 

Jag gjorde väl inga självmordsförsök utan skärde mig på armarna,

Märken som sån tur var inte syns idag,

Jag skämdes över hur jag mådde.

Skämdes att jag lät mig må skit.

Men skärningen började efter en våldtäkt som skedde då jag var 14 år.

Jag kände mig smutsig och äcklig,

Personen fick mig ner på noll.

Jag var förtjust i honom innan han gjorde det oförglumliga.

Jag hade velat bli hans.

Bli bonusmamma till hans son,

Nu idag är jag glad att slutet inte blev så.

Han var alkolist och är väl än idag och knarkare.

Inget för ett barn.

jag smet ut mitt i natten för att träffa denna killen.

Jag var ung och dum.

 

 

Sen som 16 åring och förlovad så åkte jag dumt nog till en kille och trodde han bara ville hjälpa mig att få förhållandet mitt att funka, blev varnad av en vän kring denna killen, och jag skulle tyvärr tagit detta på allvar.

För jag blev våldtagen igen. Gick tyvärr inte till polisen i tid. Utan tog 3 år för mig att göra anmälan emot honom.

Hans bror hörde allt med, men gjorde inget alls.

Helt jävla sjukt. 

Hur man kan lyssna på när ens lillebror våldtar en brud?

 

Efter det som hände började jag utnyttja min egen kropp gav killar det jag trodde dom ville ha,

Jag blev en sexmissbrukare, visste det såklart inte då.

Utan något som jag fick veta 2015 i december.

Att leva i det missbruket fick mig må skit och fick jag ej det från den jag var ihop med så fick jag det på annat håll.

Jag utnyttjade ex och killkompisar.

Jag lurade in dom i något jag inte ville.

Hade förhållande hit och dit.

 

Av Christiné - 16 december 2017 00:20

Inte lätt att ta selfie med dottern N

Av Christiné - 15 december 2017 22:08

Har gått igenom lite gamla inlägg från facebook som folk skrev om mig i :

Först var det mammisar och sen blev det så i en till grupp. 

 

Att det är så roligt att hacka på folk och sprida rykten, det kan jag inte förstå alls.

Vad vinner man på det?

Kallas inte det ren och skär avundsjuka?

Hitta på saker om en annan person för att själv bli omtyckt?

Eller vad är tanken bakom det hela? 

Svaret på den frågan lär jag ju aldrig från ifrån personerna som spred ryktena.

Samt så går det rykten om att jag skulle vart man innan jag blev kvinna,

Man tackar och tar emot alltså.

Jag hade hellre vart man, för att vara kvinna är förnedraden när man ser hur vissa beter sig!

Av Christiné - 14 december 2017 22:25

Varför 3 olika pappor till dina barn?

Vad har gjort så att du har olika?

Varför har du legat i så?

 


 

Att jag har 3 olika pappor beror inte på slarv med preventivmedel (tyvärr), ung och dum. 

Ja, tyvärr det är sanningen.

Preventivmedel hade vart lättare att skylla på mig, men allt handlade om omognad och dumhet.

 

D som är Cs pappa kände jag knappt vi blev ihop juli 2007 och hade kondom tills oktober 2007 och då "planerade" vi att bli gravida, och 19/12 2007 kom pluset (var då inte ihop), han visade en sida jag ej trodde han hade, han var kontrollerande och hade lösen till alla mina konton. Han kunde även psyka mig under tiden vi var ihop att om jag gjorde slut så skulle han ta sitt liv, Jag blev kallad det ena och andra. Jag blev psykiskt misshandlad. Jag var inte heller världens finaste/snällaste flickvän. Men detta gav honom ej rätten att göra så. Så enligt mig tog det slut december 2007 alla försök efter det, var väl bara för Cs skull. Men när jag märkte själv hur dåligt han fick mig att må så tog det slut för all framtid då jag var i vecka 21 med C.

 

J.D pappan till mina 3 flickor E,J och A. Vi var ihop då jag var 15 år tills jag var nästan 17 år och att vi gjorde slut första gången var att jag ville gå steget längre och skaffa barn, då vi var förlovade så tyckte jag att det var ett normalt steg. Men tydligen inte. Så vi gick skilda vägar. Då jag var 18 år och han 19 år träffades vi igen, han blev styvpappa och han var en bra styvpappa. 

 

Sen då jag var 20 år föddes våran dotter E och livet blev väl så där, vi var tvugna att gifta oss. Och detta är något jag ångrar fruktansvärt idag, jag ångrar att jag bytte efternamn, att jag lät barnen ha det efternamnet. Då det släktet är något vi mår bäst av att inte ha nära oss. Inget emot hans föräldrar absolut inte, men han och skälet kommer jag skriva senare. Jag var 22 år då vi fick J och nästan 24 år då A föddes. Där var jag klar med barn, han var ändå inte nöjd över detta att vi fått 3 flickor var ej bra, han ville ha en pojk och jag gjorde allt i hemmet och med barnen, så jag gick in i väggen. Så jag lämnade allt. (fanns även andra skäl, som skrivs senare).

 

J som är pappa till N är nog den bästa killen jag träffat, vi träffades 26/2 2016 och blev gravida tidigt i förhållandet,

5/7 2016 i vecka 13-14 förlorade vi vårt första barn. sen i juli blev vi gravida med N. Jag har tänkt att jag kommer få göra allt, exakt allt och jag kommer gå in i väggen igen, men så blev det inte.

Av Christiné - 12 december 2017 22:54

Saknar mitt ansikte
Jag hade innan jag gick ner ett fint ansikte som var lite runt, nu är det avlångt och jag gillar det inte alls då jag tycker jag ser manlig ut pga det

Av Christiné - 12 december 2017 21:41

Tänk att folk alltid ska hitta något att klaga på gällande en annan människa,

Jag har alltid fått höra av "mobbare" att jag vart tjock och även att jag vart smal som en pinne,

När jag blev kallad tjock var jag inte ens detta, jag fick svullen mage efter att jag ätit,

Men nu i vuxen ålder tycks det ha försvunnit, nu är jag istället smal hela tiden.


Men jag förstår ej varför man ska mobba någon pga hur dens kropp ser ut,

Alla ser vi väl olika ut eller?

Varför inte tänka på hur en själv hade reagerat på om någon kallat dig tjock eller smal?

Hade du mått bra av detta?

Eller om någon sa något annat elakt om din kropp?


Jag hatar att man ska vara så kroppsfixerad idag, 

Jag har alltid hatat min kropp så dessa ord som folk sagt har ju satt sig inne i huvudet på mig,

När jag mår dåligt kommer dessa ord fram igen.


Jag har haft ätstörningar redan som 10 åring kom dom pga att jag fick höra att jag var tjock,

Men i själva verket var jag smal,

Jag tittar mig alltid i speglar när jag ser en,

Jag väger mig alltid (nästan varje vecka),

Just nu för att jag vill gå upp i vikt.

Då jag gick ner massor efter att jag födde N,

Vägde 85kg då hon föddes och 6 veckor senare hade jag gått ner till 60kg tror jag,

Sen har det bara minskat hela tiden.

Av Christiné - 11 december 2017 23:07

 

2015          

Av Christiné - 11 december 2017 23:02

Jag har vart trött hela dagen,

Men gick ju upp klockan 6:30 imorse .

Vilket var skönt, men då blir man ju tröttare som sagt och vart skittrött hela dagen,

Sovit när N sovit.

Annars har jag vart igång hela dagen.

Presentation


Allt du hört om mig är bara rykten!

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards