Bara Christiné

Alla inlägg den 25 juni 2018

Av Christiné - 25 juni 2018 23:33

  Varför ska man märka ord så väl?

Min yngsta dotter är lugn när hon är i lek och även då hon äter (vanligtvis),

Men har hon umgåtts med barn som vart stressiga (eller vad man ska kalla dom), så har hennes beteende ändrats,

Tar tid att komma tillbaka till våran rutiner efter detta och nu kanske folk tror att detta endast hänt en gång,

Nej, hänt flertal gånger, N gillar ej stress runt sig eller gap och skrik.

Hon vill ha det lugnt och en själv förstår henne, när det blir väldigt höggljutt.

Jag och J är lugna föräldrar och behöver ej gapa och skrika på henne, utan säger till henne lugnt och tar bort henne om hon gör något hon ej får. Då  jag minns så väl att folk sagt att barnen lyssnar ej om man sitter på arslet i soffan och barnet är vid exempel byrån och drar i lådorna och jag säger nej gör inte så. Så kommer ju inte barnet sluta, fören jag tar bort barnet därifrån. Först då förstår barnet att här får jag ej vara.

Samt att ett barn behöver att det städat runt sig, inte kliniskt rent, men slippa damm och skräp.

När jag ser tillbaka på hur mitt liv såg ut fån barn till tonåring så känns det ej okej att mamma och pappa strunta i att jag ej städa, då det höll i sig tills jag blev tillsammans med J. Är tur att han i alla fall kunde bätra på mig kring massa saker.


Förresten så älskar jag familjelivet, gillar ej lämna bort N bara för att få egentid och är ej därför hon står i kö till förskola är så att både jag och hennes pappa kan söka jobb så att vi båda kan få jobb så vi kan flytta ihop mm.

Presentation


Allt du hört om mig är bara rykten!

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards