Bara Christiné

Alla inlägg den 11 juli 2018

Av Christiné - 11 juli 2018 22:58

      

Hur kan man klanka ner på sig själv?


Bilden från vänster är tagen några månader efter att N föddes, dom två andra är 2014.

Men hur kan jag haft kass självförtroende och självkänsla i så många år.

När jag ser dessa foton tänker jag att det där var ju en fin tjej.

Varför mådde hon inte bra?

Varför älskade hon inte sig själv och sin kropp?

Varför mådde hon inte bra?


Ska nu förklara vad som fått mig att hata mig själv, vissa kan tycka jag går på hårt nu.

Men detta är sanningen.

Jag hatade mig själv, då jag jämt fick skäll allt var alltid mitt fel, mina syrror gjorde aldrig fel.

Jag började känna mig utanför familjen ganska fort och kände eftersom jag är så himla misslyckad så kan jag fortsätta vara det.



Nu kommer vi då till vad som fick mig må bra, som 14 åring blev jag poppis bland killar och det var ju skoj, då fick man ju bekräftelse på att man såg bra ut, som sagt så fort någon kille sa något snällt föll jag pladask för denna. Men är ju inte konstigt, jag trodde ej min egna pappa älskade mig. (jag vet ju att han älskade mig, men vi hade svårt för varann då jag var ung). Pappa tyckte väl att jag var mer utmanande än mina systar men jag vill gärna visa upp mig för killar och få dom att se mig, jag ville ha allas killars ögon på mig. För att känna mig vacker. Tiden gick och jag insåg att det ej var hållbart. Jag var nu 26 år. (Innan jag träffade min nuvarande pojkvän J).


Jag kände att jag älskade mig själv, men skulle jag våga dejta?

Vad skulle personen, tänka.

Jag som sagt hela mitt liv till denna, och så känner han den där bruden och den bruden.

Vågar jag lita på honom?

Tiden gick och vi bestämdes för att träffades i januari 2016 men jag hoppade av dejten i sista sekund. (Jag vågade inte).

Sen i mitten av februari så hoppa jag av igen, sen i slutet av februari tänkte jag, ja men dricker jag lite före så ska det allt gå.

Jo, visst det funkade.

Vi blev ihop några dagar senare.


Och våran dotter kunde ej fått en bättre släkt, för dom är så goa allihopa emot henne.

Och jag förstår ej hur jag idag kan må så bra som jag gör.

Jag blickar väl mycket framåt antar jag

Presentation


Allt du hört om mig är bara rykten!

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards